Înregistrați-vă acum

Logare

Parolă pierdută

Ați pierdut parola? Vă rugăm să introduceți adresa de e-mail. Veți primi un link prin e-mail, care va crea o nouă parolă.

Logare

Înregistrați-vă acum

După înregistrare, veți primi 20 de puncte în contul Dvs. Punctele respective se pot folosi la adăugarea unui articol cu link, către website-ul Dvs.

UX, 7 reguli pentru un web design axat pe utilizator

UX, 7 reguli pentru un web design axat pe utilizator

UX, 7 reguli pentru un web design axat pe utilizator. UX are o accepțiune controversată în rândul specialiștilor. Indiferent de discuțiile din domeniul UX, experiența utilizatorului este punctul central în web design.

UX este răspândit pe un spectru larg de elemente. Consultați regulile și cele mai bune practici în domeniul UX pentru a oferi un produs de excepție clienților. Un exemplu puteți vedea pe website-ul Pitic Style, un website specializat în articole pentru copii.

Introducere UX

Când ne gândim la UX, avem tendința să credem că este utilizabil sau cel puțin obișnuit. Cu toate acestea, în aceste zile, UX este ”o biserică” mult mai largă, cu mult mai multe aspecte de luat în considerare decât o utilizare simplă.

La fel ca instrumentele de web design, regulile și cele mai bune practici UX continuă să evolueze, iar dacă ai respectat același proces UX în ultimii ani, atunci cu siguranță au nevoie de o actualizare.

Indiferent dacă trebuie să revizuiți complet fluxul de lucru pentru UX ,sau doriți doar să verificați dacă bifați toate casetele UX potrivite, aruncați o privire la cele 7 reguli esențiale ale UX pentru 2020 și nu numai.

UX și proiectarea pentru utilizatori

Să te îndrăgostești de ideile ”bune” este ușor. Prea ușor, de fapt, și aparent inofensiv, până când ne dăm seama că nu este deloc dragoste – este infatuare, iar infatuarea se estompează inevitabil cu timpul. Aceasta este ceea ce îi determină pe designerii UX independenți să-și reproșeze constant portofoliul. Sunt motivați de infatuarea lor temporară cu estetica vizuală, mai degrabă decât de nevoile utilizatorului.

Din fericire, să ne dăm seama dacă ideile au sau nu valoare pentru utilizator (sau cel puțin, valoare de afaceri) nu este prea dificil. Se învârte în jurul adresării utilizatorilor a două întrebări principale:

  • Vrei asta? (solicitată în timpul testării utilizatorului);
  • Poți folosi asta? (solicitată în timpul testării de utilizare).

Nu suntem foarte romantici, dar cel puțin nu vom sfârși prin a pierde resurse și timp proiectând un lucru greșit. Este mai sigur să întrebați pur și simplu utilizatorii ce doresc și au nevoie. Mai scump, dar mai sigur, iar când rezultatele vor fi obținute, vă veți simți ușurat, chiar dacă feedback-ul este negativ.

Înlocuirea ghicirilor pentru un feedback calitativ din partea utilizatorilor, ar trebui să fie considerată o binecuvântare, decât ceva de temut. Atunci când este făcută corect, poate aduce cantități uriașe de motivație, pozitivitate și claritate pe foaia de parcurs a produsului centrat pe UX. Cu o atitudine potrivită, feedback-ul poate fi cea mai puternică resursă a noastră!

Testarea utilizatorului

Este probabil să știți deja ce este testarea utilizatorului și ați auzit beneficiile realizării acestui lucru de nenumărate ori. Așa că, iată câteva sfaturi de testare subevaluate, care adesea ajung să ia locul din spate:

  • mențineți o listă de testeri fideli și folosiți-i des;
  • premiați accesul gratuit în schimbul feedback-ului obișnuit;
  • distrează-te automatizând fluxul de lucru cu diverse aplicații;
  • stai regulat cu echipa și organizează feedback-ul.

Nu vă gândiți prea mult! Pur și simplu, bucurați-vă de a construi relații de înaltă calitate cu principalii dvs. susținători.

Obținerea feedback-ului

Obținerea feedback-ului ”față în față” cu utilizatorii în viața reală, sau cu instrumente de testare la distanță, este ceea, de ce, proiectanții se tem cel mai mult în ceea ce privește testarea utilizatorilor. Dar, este de fapt util, fără să mai vorbim de cel mai bun mod de a construi relații cu principalii noștri ”avocați”.

Acestea fiind spuse, nu anunțați că interviurile față în față sunt singura cale de a primi feedback de calitate.

Iată câteva instrumente excelente, care nu sunt utile numai individual, dar pot fi extrem de puternice atunci când sunt conectate folosind software de automatizare precum Zapier. Instrumentele gratuite de sondaj includ Typeform și Google Forms, iar instrumentele gratuite de gestionare a feedback-ului includ Trello, Asana și Google Sheets.

Cum funcționează Zapier

Zapier este cunoscut și sub numele de ”Zap”. Pentru a-l utiliza, colectați feedback cu Typeform, apoi trimiteți-l într-o coloană dintr-o placă Trello (numit în mod corespunzător ”Nou feedback pentru a discuta”), apoi, opțional, creați o notificare în Slack. Configurarea acestor fluxuri de lucru este într-adevăr amuzantă, ca să nu mai vorbim că economisește pachete de timp, permițând echipelor să colecteze feedback în timp util.

Oferă claritate absolută pentru UX

Când utilizatorii devin confuzi, se întâmplă o serie de lucruri. Ei devin blocați, au mai puțină încredere în brandul nostru și, cel mai important, apasă pe butonul ”în spate”, pentru a nu se mai întoarce niciodată. Din păcate, trăim într-o lume din ce în ce mai nerăbdătoare, unde o alternativă mai ieftină, mai rapidă, mai bună este întotdeauna la colț.

Utilizatorii nu pot fi ignorați, deci clar sunt o necesitate absolută pentru UX.

Dar, la ce ne referim exact când spunem claritate? Să aruncăm o privire la câteva exemple.

Culoare

Culoarea este unul dintre numeroasele moduri în care utilizatorii învață cum să folosească și să înțeleagă cum funcționează o interfață. Acolo unde natura umană este recunoscută, mai degrabă decât o amintire, culoarea, este subtil unul dintre cele mai recunoscute aspecte ale vieții de zi cu zi. O culoare, înseamnă lucruri diferite în diverse culturi și în contexte diferite.

Doriți să transmiteți eroare? Ei bine … cea mai bună alegere este să folosiți roșu. Este nevoie de o atenție deosebită pentru culorile folosite și a combinațiilor acestora.

Contrast

Contrastul, pe scurt, ajută elementele să iasă în evidență. Putem optimiza contrastul cu culoarea, dimensiunea, adâncimea și multe altele, care, în schimb, ajută la claritate prin schimbarea atenției utilizatorului. Este un mod non-verbal de a clarifica ceea ce ar trebui să privească utilizatorul mai presus de toate.

Repetiţie

Consolidarea unui concept prin repetare este un alt mod sigur de a infuza claritatea. Următorul pas în călătorie este să faceți click pe un anumit buton? Dacă da, afișează-l contextual de câteva ori.

Proporţie

Proporția – similară cu ”’mărimea”, dar cu o diferență fundamentală. Proporția este o măsurare relativă, dimensiunea este măsurarea în sine (adică a face ceva mare nu adaugă claritate dacă alte elemente sunt la fel de mari). Putem optimiza ierarhia vizuală asigurând faptul că elementele importante ies în evidență pur și simplu prin faptul că sunt relativ dimensionate în raport cu alte elemente.

Proximitate

O ”țintă de atingere” de la sine, reprezintă locul unde link-ul este afișat. Poate spune multe despre ce face și în ce scenariu utilizatorii ar trebui să facă click pe el. O țintă de atingere din navigarea principală le spune utilizatorilor că este o legătură către altă parte, dar este posibil să nu fie neapărat legătura de care are nevoie utilizatorul.

În mod alternativ, un set de carduri orizontale conținând fiecare un buton (gândește-te: un tabel de prețuri pe un ecran de prețuri) ilustrează faptul că trebuie făcută o alegere. Așadar, după cum vedeți, proximitatea transmite modul în care sunt legate diferite elemente, indiferent dacă acestea sunt pentru interacțiuni bazate pe alegeri sau elemente de navigație.

Copie UX

Nu în ultimul rând, există formularea în sine. Imagistica este subiectivă, dar cuvintele oferă șansa de a fi literal. Intenția unui buton care să spună ”Hai să facem asta” ar putea fi dedusă din context, dar încărcarea cognitivă adăugată din aceasta (și alți factori care contribuie) nu merită doar o șansă să sune mișto.

Apăsarea butonului ”de trimitere de pe un formular de contact” indică faptul că e-mailul utilizatorului a fost trimis, cu toate acestea, o confirmare scrisă corect poate parcurge un drum lung, mai ales în cazul unei conexiuni pierdute.

Cuvintele contează!

Dă utilizatorilor control

Ca oameni, încă nu am evoluat către citirea minții și, având în vedere opțiunile nesfârșite pe care le oferă unele aplicații și website-uri, este o rușine. Să luăm, de exemplu, magazinele de comerț electronic, care au adesea o tonă de articole dintr-o multitudine de categorii. În plus, elementele pot fi distinse în continuare prin definirea unor caracteristici precum culoarea.

Aceasta înseamnă că rezultatele căutării sunt adesea reduse de filtre și etichete, necesitând mai multe interacțiuni decât interfața medie, dar că nu este un lucru rău și acest lucru nu este menționat suficient. Utilizatorii doresc să își personalizeze experiența.

Beneficiile controlului

Un om, pentru vacanță nu caută doar un Airbnb, își caută Airbnb, ”casa în care își va face vacanța specială într-un mod pe care nu foarte mulți îl pot face”. Ceea ce indică faptul că, controlul depășește considerentele de utilizare, de fapt, îmbogățește experiența globală a clienților.

De asemenea, controlul poate duce la dezvoltarea de noi funcții și la o implicare sporită. Gândiți-vă la asta, în ciuda câtorva recuperări de utilizare, utilizatorii Slack ar putea crea ”Grupuri private” cu mult înainte de a exista, pur și simplu prin mesageria directă a mai multor utilizatori simultan.

Aceste recuperări ar garanta în cele din urmă implementarea funcției în sine, dar până atunci, controlul le-a permis utilizatorilor să își adapteze experiența într-un mod care să se potrivească propriei agende.

Negativele ”controlului zero”

Micro-interacțiunile sunt adesea împiedicate de o lipsă de control. Dar chiar și atunci când fluxurile utilizatorilor sunt proiectate să fie relativ liniare, controlul înseamnă că, utilizatorul poate repara și edita fără orice problemă. Dacă am compara acest lucru cu o interacțiune om cu om, lipsa de răbdare ar face cu siguranță întâlnirea mai puțin prietenoasă.

Luați în considerare împărțirea formularelor lungi în mai multe micro-interacțiuni mai mici (în care utilizatorul își poate salva datele periodic și chiar naviga înapoi între diferitele secțiuni), precum și adăugarea unui ecran de confirmare, astfel încât utilizatorul să poată verifica intrarea lor, înainte de a atinge ”butonul magic”.

Ca bonus suplimentar, dacă utilizatorul se poate autentifica și își poate corecta greșelile după ce au fost ”trimise”, este și mai bine. Pe scurt, lăsați-l pe utilizator să preai controlul.

Previzuiți, apoi adaptați-vă

Legea lui Hick precizează, că timpul necesar pentru a lua o decizie se corelează cu cantitatea de alegeri pe care trebuie să o facă utilizatorul. Pentru situația când este prea mult timp, utilizatorul nu va face deloc o alegere.

Acest tip de supraîncărcare cognitivă este cunoscută sub numele de ”paralizie de analiză”, actul de a nu putea face o alegere atunci când există prea multe opțiuni. Să aruncăm o privire la două moduri de a reduce alegerile.

Context

Din fericire, păstrând aspectele minime, atât conceptual, cât și vizual, putem ajuta utilizatorii să ia decizii mai rapid. Astfel, putem să creștem probabilitatea de conversie. Dar, este o sarcină mai ușor de spus, decât de făcut? La urma urmei, poate fi destul de dificil să forțezi un element să ia scaunul din spate în favoarea altuia, mai ales când elementul menționat este și el oarecum important.

Ceea ce este important pe un ecran poate să nu fie important pe alt ecran, caz în care eliminarea elementelor din meniul contextual nu sunt aplicabile în contextul actual.

Dacă acest lucru pare riscant, există o serie de modalități bazate pe date pentru a minimiza riscul. În primul rând, există instrumente de analiză care urmăresc comportamentul utilizatorilor și apoi există instrumente pentru planul ”de căldură”, care ne pot arăta unde fac click pe utilizatorii (sau nu fac click), care în acest scenariu este opțiunea mai bună.

Iată trei instrumente care vă pot ajuta să adaptați din elemente:

  • CrazyEgg (teste A/B și cărți de căldură);
  • Hotjar (hărți de căldură și instrumente de feedback la fața locului);
  • Google Analytics (software gratuit de urmărire web).

Relație

Inteligența artificială ajută utilizatorii să acceseze conținut relevant fără ca aceștia să fie nevoiți să-l caute.

Iată câteva exemple:

  • lectură ulterioară;
  • conținut similar;
  • produse care te-ar putea interesa;
  • clienții au mai cumpărat.

Aceste tipuri de componente UX sunt bazate pe date. Fie date colectate de la utilizatorul însuși (cu acordul acestuia), fie colectate de la alți utilizatori.

Experiențele personalizate s-au dovedit a fi extrem de valoroase în ultimii ani. De la playlist-urile ”Spotify’s Made For You” la ”Recomandările Netflix”, utilizatorii se bucură de produse care par a fi construite doar pentru ei, iar în timp, abilitatea de a personaliza produsele, este desigur un punct de vânzare imens.

Adevărata propunere de valoare, este dezvăluită atunci când inteligența artificială face cea mai mare parte a lucrării. Nu uitați, proiectați produse dinamice pe care utilizatorii le pot personaliza!

Mențineți consecvența

Coerența a fost mult timp un element cheie în branding, dar coerența contribuie foarte mult și la experiența utilizatorului. Creierele sunt concepute pentru a învăța scurtături mentale, chiar până în momentul în care nici nu ne dăm seama că le facem. Când semafoarele devin verzi, nu analizăm situația și apoi luăm o decizie conștientă de accelerare, o facem doar instinctiv.

Acum imaginați-vă că într-o zi, configurația tipică ”verde, galbenă, roșie” a fost înlocuită cu ”Go, Get Ready și Stop”. Ai analiza cu siguranță și, câteva secunde ai contempla ce se întâmplă înainte de a accelera.

Problema este că aceste câteva secunde sunt critice când vine vorba de proiectare. Utilizatorii se așteaptă pur și simplu ca lucrurile să aibă sens și pot deveni rapid frustrați atunci când nu au. Să aruncăm o privire rapidă la un exemplu mai digital: distribuirea a ceva pe Facebook.

Știi deja că pentru a partaja ceva pe Facebook, tragi în partea de sus a ecranului și scrii starea ta în câmpul de introducere. Pentru a împărtăși ceva într-un grup, chiar dacă nu ai fi făcut-o niciodată, ai imita acest comportament, deoarece este ceea ce te-ai aștepta. Acesta este un exemplu ideal de consecvență.

Măsurarea consistenței

Înapoi la culoare. Completăm un formular online, apoi trimitem făcând click, să zicem, pe un buton albastru. Apoi completăm un alt formular, iar butonul de trimitere este de asemenea albastru. Până la urmă, decidem să ne abonăm, iar apelul la acțiune este… albastru.

De fiecare dată când interacționăm, devenim mai buni, mai rapizi și, în general, mai eficienți, învățând cum funcționează lucrurile și recunoscând modelele de design.

Timpul necesar, cunoscut sub denumirea de timp de sarcină, este una dintre valorile utilizate pentru măsurarea nivelului de utilizabilitate, arată din nou beneficiile testării utilizabilității, menționate anterior.

Coerență și inovație

În mod firesc, coerența limitează inovația. Cu toate acestea, inovația poate fi un schimbător de jocuri, atât timp cât lipsa de consecvență merită valoarea pe care o aduce utilizatorilor pe termen lung. În acest scenariu, un UX de bord bine gândit, care introduce utilizatorii în aplicație (sau anumite funcții) poate fi o alternativă potrivită.

Pe scurt, nu subestimați puterea de asemănare!

Tratează utilizatorii ca și clienți și invers

Așteptați, nu sunt utilizatorii și clienții același lucru?

Un utilizator este cineva care folosește aplicația sau website-ul, dar unii utilizatori sunt și clienți (adică ne plătesc pentru ceva). Alții, ne dorim doar să fie clienți, deoarece la sfârșitul zilei, banii sunt hrana cu ajutorul căreia compania rămână în viață.

Dar ce se întâmplă odată ce un utilizator devine client? Nu mai avem grijă de ei?

Ei bine, de fapt, multe companii fac exact asta. Vând produsul, abandonează clientul și apoi achiziționează noi clienți, deoarece este mult mai ieftin să faci asta decât să ai grijă de clienții actuali. Este o metodă etichetată ”Churn and Burn”. Iată de ce aceasta este într-adevăr o afacere proastă pentru majoritatea întreprinderilor:

  • de multe ori, consumatorii simt anxietate cu privire la achiziția lor, chiar și după cumpărare, ceea ce poate duce la păreri de rău;
  • o experiență proastă a clienților ar putea însemna că nu se vor mai întoarce niciodată;
  • recenziile negative ar putea împiedica alți utilizatori să devină clienți.

Soluția? Tratați clienții ca și cum sunt încă utilizatori. Mergeți spre fiecare oportunitate, nu încetați niciodată să oferiți. Și invers, tratează-i pe utilizatori ca pe cel mai bun client al tău și așa vor fi.

Experienta clientului

Cum să îmbunătățești experiența clienților?

Urmăriți actualizări gratuite, cereri de feedback sau pur și simplu consultați clientul pentru a vedea dacă faceți bine lucrurile. Poate anunțați că sunteți disponibili, dacă este nevoie, amintindu-le de asistența pentru clienți. Sau, că puteți răspunde la orice întrebare pe care ar putea-o avea pe social media.

Un contribuabil uriaș la experiența clientului este modul în care tratăm utilizatorul sau clientul atunci când nu au această calitate.

Arată că îți pasă dincolo de venituri.

De asemenea, dacă se întâmplă să îi prindeți numele, folosiți-l în timpul comunicărilor. Utilizatorilor le place să audă sunetul propriului nume!

Comunică propunerea de valoare

Valoarea nu este înțeleasă subconștient, ea trebuie comunicată și înțeleasă în mod conștient. Ca ființe umane, căutăm în permanență mulțumirea instantanee, iar la cel mai sigur semn că nu există, este să închizi fila și să mergi mai departe.

Când ne gândim la propunerea de valoare, ne gândim la produsul în sine, dar dacă putem aminti utilizatorului rezultatele pozitive ale interacțiunilor chiar cele mai plictisitoare, sentimentul împlinirii este mai mare.

Nu mă înțelegeți greșit, nu vom convinge niciodată utilizatorii că formularele pot fi distractive, dar o mică încurajare poate fi motivația de care utilizatorul are nevoie pentru a continua. Dacă utilizatorul are impresia că vrei să se ”lipească clubului”, aceștia vor dori să rămână.

O poveste scurtă, tratează fiecare pas ca o aventură distractivă, în care fiecare are propriul său obiectiv și beneficiu. De exemplu, când utilizatorul face check-out, asigurați-vă că le reamintiți beneficiile produsului … pentru a fi în siguranță.

Concluzii UX

Aceste reguli nu reprezintă un ghid universal valabil. Reprezintă doar niște direcții de luat în seamă pentru UX orientat spre client. Într-o accepțiune mai largă, dezvoltarea web are o serie de elemente componente, pe lîngă web design. Printre acestea se numără SEO, SEO optimizare, link building, strategii de marketing, promovare web etc.

Atunci când lucrați pentru un proiect web apare nevoia de a identifica cu exactitate obiectivele proiectului. Însă, indiferent de mărimea proiectului și obiectivele acestuia UX rămâne aspectul cel mai important. Din acest motiv UX are o complexitate așa de mare și contradictorie chir și în rândul cunoscătorilor.

Despre Optimizare SEO


Urmăriți-mă!

Lăsați-ne un răspuns.

Care este capitala româniei? ( bucuresti )